Reklama pro firmu

Reklama pro firmu je neodmyslitelnou součástí fungování společnosti, a proto využijte efektivně pomocí tohoto webu všech možností, ať je vaše reklama pro firmu opravdu účinná.

Reklama pro firmy > Služby > ManMark Czech Republic s.r.o. radí:

ManMark Czech Republic s.r.o. radí:

Tags: Jobs | kauza | ManMark | návody | Práce | rady

Nemůžete najít práci? Zjistěte, kde děláte chybu! 

Odpovídáte každý den na několik inzerátů, Váš životopis visí na webu a také všichni Vaši známí vědí, že práci už dlouho hledáte? A přitom stále nezaznamenáváte žádný úspěch? Pravděpodobně bude chyba někde na Vaší straně. ManMark Czech Republic s.r.o. Vám pomůže chybu odhalit, napravit a zvýšit tak šanci, že zaměstnání brzy najdete.

Zeptejte se personalisty z našich franchisových poboček ManMark

Zkuste požádat o zpětnou vazbu personalistu společnosti, která Vás jako uchazeče odmítla. Připravte se, že Vám možná nebude ochoten vysvětlit, proč Vás na danou pozici nevybral, či dokonce ani nepozval na pohovor. V ManMarku se snažíme věnovat maximální péči i uchazečům o zaměstnání a pracovat s nimi. Rádi Vám poskytneme pravdivé informace.

Přesto se ale nebojte na personální oddělení zavolat. Nic tím neztratíte, naopak se můžete dozvědět něco užitečného pro Váš další postup při hledání práce. Žádejte zpětnou vazbu tím spíše, vyřadil-li Vás personalista z výběrového řízení až po několika kolech, například po ústním pohovoru. Přeci jen je ve Vašem zájmu zjistit, kde je zakopaný pes.

Máte v pořádku životopis?

V každém případě platí, že čím vyšší je pozice, o kterou se ucházíte, tím kvalitněji musí působit Vaše resumé. Potenciálního zaměstnavatele přitom může odradit opravdu sebemenší detail, na základě kterého Vás může z konkurzu ihned vyřadit.

Nechybí Vám například u výčtu pracovních zkušeností něco z toho, co jste se na daných pozicích naučili a v inzerátu to požadují? Bylo z Vašich uvedených znalostí dostatečně jasné, že ovládáte vše, co se pro danou pozici hodí? Nezahrnujete naopak do životopisu zbytečnosti, které nemají s danou pozicí nic společného? Je text Vašeho CV přehledný a bez pravopisných chyb?

Výčet podobných otázek by byl nekonečný. Mnoho užitečných rad ale najdete v našem článku Jak zaujmout životopisem nebo Zrevidujte své CV. Nechte se jím proto inspirovat.

Sedí průvodní dopis na konkrétní pozici?

Klidně si napište nějaký univerzální průvodní dopis. Přesto ho ale musíte vždy vhodně upravit pro každou pracovní nabídku zvlášť. Ukažte především, že splňujete vše, co zaměstnavatel požaduje v inzerátu. V dopise také vhodně využijte informace, které o dané společnosti a pozici zjistíte.

Text dopisu musí přitáhnout personalistovu pozornost, proto by měl ukázat Váš skutečný zájem o tuto práci. Hotový dopis si pak zkuste s odstupem přečíst. Snažte se přijít na jeho slabiny a ty ještě upravte. Přebytečná slova vyškrtejte. Personalista v ManMarku Vám v případě Vašeho zájmu může poradit.

Buďte v povědomí personalisty

Trendem v západních zemích je snažit se udržet v povědomí potenciálního zaměstnavatele po celou dobu výběrového řízení. Tento progresivní přístup se už začíná prosazovat i u nás a podle zkušeností uchazečů opravdu slaví úspěchy. Jak toho ale docílíte? ManMark má pro Vás několik tipů:

Po odeslání průvodního dopisu se životopisem je vhodné se telefonicky informovat na personálním oddělení, zda Vaše CV dorazilo. Ujistěte se také, jestli v něm případně personalista něco nepostrádá.

Pokud nebyl telefonický kontakt v inzerátu uveden, vyčkejte několik dní. Že nepřichází žádná odpověď? Pak zkuste odeslat své CV znovu. Na závěr průvodního dopisu ale navíc připište nějakou přesvědčivou větu. V ní personalistu vhodně ujistěte, že opravdu stojíte o to, aby si s Vámi o Vašich zkušenostech pohovořil při osobním setkání.

Máte už pohovor s personalistou za sebou? Tím by ale Vaše snaha skončit neměla. Po vašem osobním setkání mu napište děkovný dopis. Poděkujte mu v něm za čas, který Vám věnoval a znovu ho ujistěte o Vašem skutečném zájmu pracovat pro danou společnost.

Mějte v záloze více nabídek

Nikdy se neupínejte jen na jednu nabízenou pozici, přestože vypadá slibně a bylo Vám naznačeno, že jí s největší pravděpodobností dostanete. Když nakonec taková příležitost nevyjde, bude pro Vás pak velmi těžké sebrat znovu všechnu sílu a pokračovat v hledání.

Neztrácejte čas čekáním, ale buďte k zastižení

Napište si denní rozvrh tak na týden dopředu. Vyčleňte si zvlášť čas na čtení inzerátů, zjišťování informací o společnostech, psaní odpovědí. Zaznamenávejte si také všechny domluvené schůzky.

Vytvořte si jakousi strategii kdy, kde a jak budete práci hledat. Zužitkujete tak maximum času. Tím, že nebudete sedět doma a nebudete tak mít čas zaobírat se svými předchozími neúspěchy, také zabráníte depresivním myšlenkám.

Pravidelně kontrolujte svou e-mailovou schránku a telefon noste stále u sebe. Bude-li Vám například personalista volat a vy to nezvednete, ani se brzy poté neozvete, dost pravděpodobně přeskočí k dalšímu kandidátovi a Vám se už neozve.

Klidně zajděte za odborníkem

Zdá se Vám hledání práce jako házení šipek do terče se zavázanýma očima? Třeba jen stačí najít někoho, kdo Vám poradí, přesně kam a jak máte házet. Nevíte-li si už rady, nechte si poradit od odborníkem, který se zabývá uplatňováním uchazečů na pracovním trhu. Vše o našich zprostředkovatelských službách naleznete na www.manmark-cz.cz

 

ManMark Czech Republic s.r.o.